LifeofElla.blogg.se

Här skriver jag om min vardag och mycket mer!

Idag och igår

Kategori: Allmänt

Igår hade jag min första permanent! Skönt att bli av med den faktiskt! Det var en trevlig dam som ville ha fallande lockar och extra krusigt mitt på huvudet och sedan skulle luggen vara rak. Jag vet att det låter lite konstigt men det såg faktiskt bra ut på henne :) Så jag stog hela eftermiddagen(fick även hjälp att rulla håret, det är det som tar mest tid) och fixade henne och hon verka nöjd! Tog dock inget kort på henne. Och på förmiddagen fick jag en herrklippning! Åter igen en spontan, känns lättare att arbeta med dom faktiskt, så slipper man gå och vara nervös :) 
 
Idag hade vi färgning av bryn och fransar! Självklart gjorde jag och Linda på varandra ;) Sedan färgade de mitt hår igen, vill vara extra copprig (orange/ginger) men eftersom mitt hår är så slitet och färgat gång på gång så är det inte så copprigt på längderna men det kommer ju med tiden, får klippa bort det slitna allt eftersom. De blandade den mest coppriga färgen de hade och la i en illorange färg (Sored) för att lyfta upp det copprigare lite extra. Det blev helt klart bättre, men längtar tills hela håret är friskare och riktigt copprigt! 
Efterbildens färg stämmer inte så bra med verkligheten, blir inte så bra bilder med iphone, ska försöka hitta min systemkameras laddare så blir de snyggare bilder! :) 
 
Linda före och efter!
 
Mina konsiga bilder på mig, före/ efter
 
 
Jag vet faktiskt inte varför det blir så rött på bilden..! Ser bra ut i telefonen dock ;) 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: