LifeofElla.blogg.se

Här skriver jag om min vardag och mycket mer!

Längesen

Kategori: Allmänt

Jag ens skrev här! Har hänt så sjukt mycket!
 
Gjorde slut med Niklas ca 2 v in i utbildningen på frisörskolan och flyttade till Trollhättan där jag bodde i en källare (rätt dåligt där faktiskt, många av mina kläder som jag inte använt sedan dess luktar fortfarande mögel) och sedan träffade jag en kille som heter Robert men vi var tillsammans i bara 2 månader men vi är fortfarande vänner. Träffade fler killar men sedan var det  ingen idé eftersom jag flyttade hem igen efter skolan. Medans jag gick där i skolan så målade jag inne i mitt nuvarande hus och flyttade sedan direkt in där, så har inte bott hemma nu på ca 9 månader, vilket känns helt okej, svårt att vänja sig men jag skulle inte klara av att bo hemma igen, faktiskt. 
Under sommaren när jag inte hade ett dugg att göra förutom att hjälpa till hemma på gården så träffade jag många killar, vilket jag både ångrat men samtidigt lärt mig av. Har även rest mycket också inom Sverige. Tillslut träffade jag Martin på internet och det har slutat med att vi är sambos nu (har även två katter på ca 6 månader, Nisse i Hult och Lisa) och det funkar rätt bra faktiskt. Skönt att ha stor yta att vara på så man får privattid och att vi ha olika intressen så vi inte alltid är tätt inpå varandra.
 
Köpte en egen bil också, en Volvo ÄNTLIGEN.
 
Det blev/blir inget frisöryrke för mig, fick ingen plats någonstanns, ville inte flytta från Värmland igen för jag ÄLSKAR Värmland upptäckte jag när jag var i Trollhättan. Och frisör är nog inget för mig men kunskapen är väl okej att kunna antar jag!
 
Fick jobb på PEC i Kristinehamn (telefonförsäljare, försöka få tillbaka gamla medlemmar från Bonniers bokklubb) i Augusti/September och jobbade till November tror jag. Började sedan hos mamma och pappa igen för jag tröttnade, PEC Januari till idag, ska börja på Transcom i Karlskoga på måndag! 
Så jag har hållt på minsann! Är en av de bästa på Bonniers faktiskt, har gått rätt bra för mig men ville prova kundtjänst för det är mindre stress känns det som och det är ju kunderna som ringer oss, inte tvärt om.
 
Jag var på ungdomsmottagningen idag också, skulle byta ut p-staven så hon skar och hade sig i min arm,, Otrevligt men helt överkomligt, riktigt omplåstrad nu iallafall!
Åkte sedan till PEC för att skriva på avlutningspapper eftersom jag hade ont i öronen förut idag pga lång förkyldning och var rädd att de kan/kunde varit öroninflamation och har då ingen lust att sitta med höga telefonsvarare i örona och riskera att trumhinnan spricker.... Så jag och platschefen kom överens om att sätta min sista dag igår. Skönt med lite ledigt ändå för nu kommer jag jobba 100% ända till 1a Maj MINST.
 
Vad gör jag om dagarna mer?
Varit dålig med ridning, men kanske blir mer nu när det blir ljusare och varmare ute! Sedan har jag börjat gå promenader, dansar Zumba och kör lite core, maten går det sådär med haha! Har en stoooor fundering på att vara med på vårruset detta år också, det är ju så roligt! Blir nog själv dock.
 
Läste igenom hela min blogg innan jag skrev här, herregud vad jag saknar mitt längre hår,, Och shit vad jag tränat och sprungit.. Kul att se tillbaka på allt konstigt jag gjort.
 
Så möjligen att denna blir uppstartad nu igen då!
 
Nu ska jag fortsätta knapra alvedon för att bli bättre.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: