LifeofElla.blogg.se

Här skriver jag om min vardag och mycket mer!

Så fruktansvärt glad!!!

Kategori: Allmänt

Livet ler åt mig!! 
Har (som alla i min ålder) haft ångest över det här med jobb och praktik.. MEN! Idag på lunchen tog jag fram min telefon, 'oj! Någon har ringt mig...?' Kollade upp numret och där stog det 'salong Alexander', hjärtat tog ett skutt ! Lämnade pannkakorna i micron och gick ut för att ringa upp. Tjejen svarade och vi pratade ett tag och kom fram till att jag skulle komma på lördag och provjobba !! Jag hade skrivit med i mitt personliga brev att jag kan tänka mig att jobba någon helg för att komma in i det ifall det blir en anställning, så man är förberedd liksom :) har kollat upp lite vad de gör på helgen och då har de dropin och på salongen kommer de göra klart för kunderna att jag bara är elev, vilket känns väldigt skönt. Hon frågade även om jag kan grunderna och då blev jag ställd och fråga om hon ville prata med min rektor som ändå vet med säkerhet om jag har tillräckligt med erfarenhet för att börja på lördag. Han pratade med henne och sedan kom han ut och sa att det var grönt :D 
Så nu ska jag försöka flirta in mig där och hoppas på det bästa! 


Vad har vi gjort idag då?

Lite av varje ! Dagens uppsättning var svinrygg :) lyckades få tag på en docka med dåligt med hår, både mitt på huvudet och i underhåret (som inte existerade haha). Så det blev en utmaning! Fick sätta i lite löshår där det fattades och sedan gömma flinten så gott de gick, resultatet blev väll sådär. Gav upp mot slutet.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: