LifeofElla.blogg.se

Här skriver jag om min vardag och mycket mer!

Nagelfix!

Kategori: Frisör: hår, naglar, smink

Ja, jag kände att det behövdes!
Fick också den ljuvliga idén att plocka på ...nagelpyntgrejer... Så det gjorde jag! Ja, jag har lurviga händer, behöver minsann inte ha varken ridvantar eller vanliga vantar i vinter!
 


 
Removern - Billig såklart, MAXI
Nagellacken - Fick dom (tack så jättemycket) av Niklas syster när jag fyllde år, grymt bra, torkar fort och är en riktigt bra färg, vet inte var de är köpta tyvärr.
Bomulsrondellerna - MAXI
 
 
Lösnagellimmet - Köpte ett pack lösnaglar med superlim, kom riktigt bra till användning nu, MAXI
Nageldekorationerna - MAXI

Jag valde att ha stjärnan och pricken på ringfingret och blomman på tummen.
 
 Här har jag först börjat med nagelfärgen ett lager, sedan dragit på nageltippen sida till sida för att få en snyggare färg på nageln. 

Här har jag efter många om och men fått på dekorationen, avslutar med ett lager genomskinit nagellack för att allt ska sitta kvar längre. 
 
 
 
 
 
                                  Före                                                                            Efter
 
"Det blev ju ingen skillnad" 
Nä men ser fräschare ut? ;)
 
Tips!
Om du vet att du har lätt för att bryta av naglarna så ha alltid på ett nagellack och fila direkt bort flikar som kan uppstå.
Det behöver inte vara dyrt för att fixa till naglarna, dom billiga märkena kan tillockmed vara bättre!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: