LifeofElla.blogg.se

Här skriver jag om min vardag och mycket mer!

Ridschema ett par veckor framåt för bådatvå

Kategori: Häst: ridning, hästarna, tips

Måndag: Vanlig tur, 6km
Tisdag: Lediga
Onsdag: Mararbete på banan
Torsdag: Konditionsträning
Fredag: Skrittning
Lördag: Uteritt medel (2 h+) eller långtur (3 h+)
Söndag: Hoppning på banan
 
 
Det blir ingen Hubertusjakt i Wäse men jag ska fortsätta hålla utkik! Annars kanske jag drar ihop en egen :)
 
 
Hoppade Evelina idag, redan på första hindret svängde hon åt sidan och jag blev hängandes/ståendes i stigbygeln och kunde lungt kliva av. Sedan blev det bakuter! Jag tror hon tyckte att det var okej ändå. Har mycket att arbeta med, hon är tittig och har huvudet åt alla olika håll + hon försökte hoppa över 4 cavalettibommar.. Jaja, det är bara kul!
I morgon ska jag upp tidigt (vaknar snart av mig själv runt 7) för att hinna rida och sådant innan skolan och träningen. För att komma in i ridschemat så tänkte jag köra markarbete i morgon med båda två och skritta (igen) på fredag. Mirjam kommer hit på lördag och söndag för att rida på Evelina IFALL det blir en Hubertusjakt plus det är rätt skönt om jag bara behöver rida på en häst på två dagar, det är rätt krävande men oj så kul!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: