LifeofElla.blogg.se

Här skriver jag om min vardag och mycket mer!

Tävlingsdagen!

Kategori: Häst: ridning, hästarna, tips

"Hon tycker verkligen att detta är kul va?" - Japp! Hon tycker att det är askul!
Jag kom hem efter tre starter utan rosett, hon sprang förbi sista hindret de två första gångerna (den stog så lägligt vid utgången) men sista gången fick jag över henne dock rev hon femte hindret men jag var nöjd ändå! Hon hoppade superbra igår! Syster tog bara kort på 50 cm och filmade ena 70 cm. Jag ser ut som ett mongo men det hör till! 
Det var så kul att få höra "vad duktig du är" från främmande folk MEN, det är inte jag som är duktig, det är hästen och i bästa fall VI. För mig finns inget jag när jag är på hästryggen, vi är ju två och sammarbetar.
Nu siktar vi på hoppningen i Filipstad 29 okt och då bär det iväg med även Evelina - hennes första start! Kommer ta ut mittenbommmen ur transporten då för att Lysette klarar inte av den, hon vill stå brett med fötterna. Vi testade igår om hon skulle kunna stå på en sida eftersom transporten hade en gummivägg men nej, hon lutade sig mot ytterväggen och skrapade upp sig lite på sidan... 
 
 
Frukost!
 
 
 Färdig för avfärd!
 
 
 
Lägg märke till öronen
 
 
 
 
Hemma!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: