LifeofElla.blogg.se

Här skriver jag om min vardag och mycket mer!

Viktnedgång minsann!

Kategori: Kost, hälsa och vikt

"Va? Håller hon fortfarande på?!"
Japp. Det gör jag! Skynda långsamt! 
Jag började typ 8 sep (ganska nyss alltså) att tillåta mig själv att äta kolhydrater i vardagen, bulgur, råris, fullkornsmakaroner osv. Jag försöker att äta halva portioner, iallafall mindre än förut och det har ju resulterat i att 
1. Jag vet vad jag ska äta till frukost för att hålla mig mätt ett bra tag frammåt.
2. Jag har gått ner i vikt och midjemått

Eftersom jag inte tränar så mycket längre så siktar jag mig in mer på kosten. Är dock rädd för att jag bara förlorar muskler men eftersom både måttbandet och vågen säger minus så borde det ju vara rätt saker som rinner av mig! 
 
Om jag räknar kalorier nu? 
Nej. Det är det värsta jag vet och jag tror att det passar den som har bråttom ner i vikt, finns en stor risk för att gå upp när man nått viktmålet. Jag gillar inte att räkna kalorier för att tex. avokado. Det är bland det bästa som finns - med örtsalt och vad ligger den på i kalorier? 200. Och om jag skulle ner 1 kg i veckan så skulle jag äta 1500 kcal och då måste jag välja bort goda saker som avokado, nejtack.
 
 
Iallafall. På 9 dagar har jag
Tappat 1,9 cm på största stället (min höft)
Gått ner 1,7 kg 
 
 
Helt okej tycker jag eftersom jag äntligen släppt (till viss del) hysterin om att springa flera mil om dan och bara leva på sallad.
 
Dagens mat so far:

Frukost: Smoothie (olika bär, halv banan, vatten, 2 dl naturell yoghurt) och macka på surdegsbröd, keso, spenat och stekt ägg
 
Lunch: stekt kycklingfilé, guacamole, spenat, champinjoner och wookgrönsaker.
 
Är åter igen sugen på fruktsallad så när jag blivit lite hungrig ska jag bannemig göra en!
 
Så jäkla gott att äta hälsosamt.

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Gott gott gott!

    2013-09-18 | 22:46:04
    Bloggadress: http://nannna.se

Kommentera inlägget här: